Monday, February 7, 2011

muhasabah.....

lme tak update blog.....sume gara2 test, esemen, even cuti pn aku xbleh nk update blog...kdg2 perlu de mood tuk aku post someting kat blog aku....jam showing 3 am..and i even couldnt sleep yet....mybe sbb aku tdo lme kot ptg td.....tp mungkin de sebab yang lebih besar lg dari itu....bila hati resah gelisah..sume bende nk wat pn tak jadi sebab kita duk pk kan....

kdg2 kite lupe diri bahawa adenye yg maha esa...
kite lalai dgn dunia...
kte ketawa smpi tak igt dunia....
kite tak sedar kte buat dosa wlupn sekecil zarah.....
kte tak sedar kte bergurau, sdgkan di hati org lain itu sesuatu yg menyakitkan....
kte terbuat maksiat dgn sengaja....
kte manusia tahu yang sume tu terlarang..knpe kte msih buat termasuk aku..
sume sbb kelemahan diri sendiri...
hidup perlu ade muhasabah tuk kte menilai diri kte..
ya allah....ampunkan lah dosaku ampunkan lah dosaku....sesungguhnya aku insan yang lemah.....
tenangkan la jiwaku ini....permudahkan la tuka ku menimba ilmumu ya rabbi.....
aku memohon petunjuk mu ya tuhanku....




No comments:

Post a Comment