Monday, April 18, 2011

Review Kuantan

puff, sudah lame tak rasa nak update blog, tetibe je tangan ni gatal.heheh bak kate orang - " tak dew kjew letew" haha cam gampang jer bhase ew2 nie... cuti pn tggal kat 3 minggu so..sepanjang cuti ni rugi la kalau tak gi memane kan... so aku terpanggil nak pergi negeri pak najib kite iaitu pahang darul makmur....bukan round pn..just gi kuantan jer..ini first time selama 21 tahun aku hidup aku jejak kuantan...segan jer..hahah

den xdok kerete, so den nek bas la yew..haha perjalanan yang memakan selama 3 jam setengah untuk smpi ke kuantan ni, i would rather say its was quite boring... ye la kiri kanan dok hutan jer....nasib baik de ipod..gua da masuk adengan raja lawak yg best bg gua gelak sorang2 dlm best..dgr lagu? of cos la klu tak abs la beteru gua dok tgk video jer....aku pn xtau la npe aku nie susah beno nk lelap mata kt dlm bus nie...lelap pn kejap jer...

pendek cter sampai la aku kat terminal bus kuantan nie....perghh ni yang nk highlight sket nie impression aku nie..hahah aku tgk langit die terbentang luas.... pe mknenye kwn2... mknenye kuantan bangunan tinggi2 x byk... aku pun hairan, kata negeri PM, tp knpe x membangun pn..so da rse cam ahh msti boring...xpe kte pi explore dulu pe de kat kuantan nie..

disebabkan kuantan nie dekat dgn pantai, gua pn terus jer gi tempat yang tidak asing lagi bg warga tok gajah, iaitu Teluk Cempedak.... sampi jer TC, perghhh gua ckp dlm ati..ni la yg gua nak... pantai die lain mcm..syok rse bai.... angin bayu pantai yang kuat memukul kulit muka yang halus2 gitu.haha xpuas nk cter feeling die nie, kalau orang yang de masalah jiwa raga, bleh datang sini release tension. bagi yang berfamily bleh datang berkelah dok tepi pantai....kalau pencinta fastfood tu lagi la dorang anggap TC nie syurga. sebab terang KFC dgn MCD terpacak lawa kat situ.kah3 nk cakap lebih2 pn tak guna yang penting, gua rekemen kat lu orang datang TC mmg puas ati..hahah

Klu gi kuantan heboh la, dorang habaq ECM3. pe mende ECM tuh, ECM = East Coast Mall la der... tempat nie kalau kat KL bg mid valley la kat kuantan. tempat pn agak baru, so aircon die puff sejuk pn leh tahan. kat sini la penduduk2 sekitar pahang leh layan wayang agaknyer.hihi tempat lain takde kot kat sne...ECM pun i rather say quite nice la. sbb aku da bse dgn piramid, mid, alamanda, pe jadah nie. nothing to compare la..sume2 kedai ok.. lg2 shoping raye.hak3

selain tu..gua jejak berjaya megamall... megamall ni mcm subang parade sket...disebabkan ECM lg menarik, so megamal ini hilang tarikannye....tapi still on shopping complex nie..kot2 de konsert dangdut ka...tempat ni nk chil2 bleh la....then sekitar kuantan ni pn de nite club jgk...KL xKL jugak la kan..mest de satu...aku lupa la nme die..tempat maksiat, pe peduli sgt...

btw, aku rase pelik la...dok jalan2 kat kuantan..kedai makan la, gang2 teksi la...ramai yang speaking ganu n klate....kenape yer...dimane menghilang orang pahang itu sendiri..paling tak tahan OTW gi megamall tu besar terpampang bistro kemaman. padahal ni kuantan. xyah nk besar sgt la bang kuantan...di samping tu de jugak cafe radix (HPA) yang jual barang produk islam nie.baguih la...leh lepak pekena radix aku..haha takat tu jela kot aku nk citer kat ampa suma...aku pn pegi balik ari jer...smpi KL kul 1.30 pg...haha tak cukup story aku bg gmbar bg korg teruja sket.hehe

Laluan ni ditutup sebenarnye, tp beselah kalau nak gi belah sane nk xnk kne bolos saja dinding itu.

beautiful beach!!

tgk angin die la kencang gitu.

you can tell the caption.

rambut pn sudah tidak rapi lagi

batuan di pantai

TC on the other side

haha sempoi

tok gajah tidak dilupakan

  

No comments:

Post a Comment